Logo FórumBydlení

Přejít na navigaci

+ Přidat inzerát

Cvičení na trampolíně a jeho účinky na naše zdraví

Aktualizace: 18. 03. '16, Vydáno: 10. 03. '16

Že je skákání na trampolíně skvělá zábava pro děti i pro dospělé, už dávno všichni víme. Ale věděli jste také, že cvičení na trampolíně má pozitivní vliv na naše zdraví? Pojďte společně s námi poodhalit toto tajemství.

Cvičení na trampolínách

Cvičení na trampolínách


Pozitivní účinky na lymfatický systém

Skákání na trampolíně  má pozitivní vliv na lymfatický systém. V lymfatickém, nebo-li imunitním systému, cirkuluje lymfatická tekutina skrze mnoho arterií a žil a v nich se nacházejí chlopně, které vykonávají funkci jednosměrného ventilu. Toto řečiště nemá vlastní pohon (srdce) a jen díky blízkosti krevního řečiště, které pulzuje, je zajištěn pomalý pohyb. Cvičení na trampolíně mění tlak v tomto systému a tím výrazně zrychluje pohyb lymfy. Skákání na trampolíně tedy zvyšuje tlak, který tyto chlopně uzavírá. Při výskoku tlak klesá a chlopně se otevírají. To pak dovoluje lymfě volně proudit. Aktivita výskoku a doskoku funguje také jako pumpa lymfatické tekutiny.

Skákání na trampolínáchSkákání na trampolínách

Posílení celého těla

Zajímavé také je, že většina cvičebních programů je zaměřena pouze na určité skupiny svalů, zatímco cvičení na trampolíně posiluje celé tělo a především hluboké neboli kosterní svalstvo. Hluboké svaly jsou základním nosným prvkem páteře, a proto je skákání na trampolíně formou prevence proti skolióze, bolení zad a také nevhodnému držení těla. Dokonce i u kojenců a batolat působí pohyb po odrazové ploše trampolíny pozitivně, a to konkrétně na centrum rovnováhy ve středním uchu. Pomáhá tak zdravému rozvoji dítěte a jeho pohybového systému.

Efektivní cesta, jak spálit přebytečné kalorie

Cvičení na trampolínách je mimo jiné i velice efektivní cesta, jak spálit přebytečné kalorie. Navíc na rozdíl od běhu nejsou tolik zatěžovány klouby, protože nedopadáte na pevnou zem ale na pružnou plachtu. Věděli jste, že 15 minut cvičení na trampolíně lze srovnat s půl hodinou běhu? Pokud nejste zrovna fanouškem běhu, zkuste tuto variantu, jak se zbavit přebytečných kil, zvážit. Při cvičení jsou do pohybu zapojeny všechny svalové skupiny. Především ženy ocení posílení hýždí, stehen, boků, ale i rukou.

Endorfiny způsobí příjemný pocit uvolnění

Nejpříjemnějším důsledkem aerobní činnosti je vyplavení endorfinů, které nám způsobují příjemný pocit uvolnění, štěstí a pohody. Trampolíny na cvičení  a pravidelné skákání na nich je správná cesta, jak odbourat stres, vyhnout se psychosomatickým onemocněním a v neposlední řadě i depresím. Vyzkoušejte je.

Autor: Jana Batelková

Hodnocení:

Sdílej na: Delicious Delicious Facebook icon Facebook




Pro odeslání příspěvku vyplňte prosím následující kód BDQ213.

Položky označené (*) hvězdičkou jsou povinné.


Pro odeslání příspěvku vyplňte prosím následující kód TUD495.

Položky označené (*) hvězdičkou jsou povinné.


Přidat komentář  Diskuze k článku (0)


Pro odeslání příspěvku vyplňte prosím následující kód IXT778.

Položky označené (*) hvězdičkou jsou povinné.








Úvodní strana Cvičení na trampolíně a jeho účinky na naše zdraví



copyright © 2010 brána-bydlení.cz
Ochrana osobních údajů | Prohláąení o přístupnosti | Mapa stránek